تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

روز ملی «مشهد» هنوز در مناسبت‌های فرهنگی کشور تصویب نشده است

  • کد خبر: ۱۶۱۳۴۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
روز ملی «مشهد» هنوز در مناسبت‌های فرهنگی کشور تصویب نشده است
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: توجه به حوزه خانواده، مناطق محروم، توجه به حوزه بانوان و اقشار خاص، توجه به فضاسازی شهر و‌... از محور‌های فعالیتی و سیاست‌هایی است که در راستای فعالیت‌های‌فرهنگی به ما ابلاغ شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، امروز در نشست ‌خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در راستای سیاست‌های شورای شهر و شهرداری مشهد اهدافی برای معاونت ترسیم شده است، افزود: باشگاه‌های مخاطب‌محور در این زمینه تشکیل شده است که برای اقشار مختلف خانواده برنامه‌هایی‌ دارد. باشگاه کهکشان کودکی ویژه کودکان ۲ تا ۶ سال، باشگاه جام، باشگاه ملکه و‌... از جمله این باشگاه‌هاست. 

وی اظهار کرد: در زمینه توجه به مناطق پیرامونی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها توزیع خدمات در این مناطق‌ است. برگزاری محافل قرآنی و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی مناطق از جمله فعالیت‌ها در این زمینه است. پروژه بهبود و تجهیز مساجد و مسائل عمرانی‌ ‌در مناطق پیرامونی شهر را نیز در دست داریم.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های ملی و مذهبی مشارکت مردم را در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: موضوع مشارکت با تشکل‌های مردمی در برنامه‌های مناسبتی از اقدامات ما برای حضور مردم است. پنج هزار پاتوق سرود در برنامه‌های ملی و مذهبی و برگزاری جشن‌های ویژه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه با بیان اینکه در استقبال از بهار ۱۴۰۲ از نگاه منتقدان اذعان شد که تحول ویژه‌ای در فضاسازی شهر ایجاد شده است، افزود: کمک ۳۰میلیاردی به سپاه امام رضا(ع) را تکذیب‌ می‌کنم. اگر اقدامی انجام می‌شود، در قالب مشارکت است. اگر سندی مبنی بر کمکی در این زمینه دارید، ارائه دهید. 
اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: مشهد بدون معتاد شعاری است که سازمان‌های مرتبطش نتوانستند اجرا کنند. این معضل به‌راحتی قابل‌حل نیست، اما برنامه‌هایی‌ در این زمینه وجود دارد. 
وی در پاسخ به سؤالی در‌خصوص واگذاری تابلو‌های تبلیغاتی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما مستقیم با ستاد مکاتبه نداریم و مسئول تابلو‌ها سازمان میادین است. ما همکاری لازم را با ستاد داریم. شهرداری این اختیار را دارد که با ستاد امر به معروف هماهنگی دارد و اکران‌های فرهنگی نیز صورت می‌گیرد. 
به گفته وی، در ایام استقبال از بهار ۱۵۰ طرح از سراسر کشور به دست ما رسید. همان طرح‌هایی که اکران شد، حاشیه‌ساز شد و‌ چون موضوع عفاف و‌ حجاب در فضای هیجانی است، باید با دقت عمل شود. باید پیام‌هایی طراحی‌ شود که جذاب باشد و مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهد. 
وی اظهار کرد: روز ملی مشهد نیز در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و هنوز در مناسبت‌های فرهنگی کشور تصویب نشده است. ایام رویداد بین‌المللی مشهد‌ از عید فطر تا میلاد امام رضا‌(ع) ادامه دارد. 
رویداد بین‌المللی حکیم توس، رویداد خرم بمان شهر من و رویداد ویژه‌ای در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->